Als eindverantwoordelijke voor Logistiek leveren u en uw afdeling elke dag top-prestaties. De orders gaan op tijd naar de klanten en er zijn weinig tot geen klachten van klanten. En toch is er de wens en soms de noodzaak om het beter, sneller of goedkoper te doen.
Hoe scoort mijn logistieke operatie ?
Belangrijk om te weten is hoe uw logistieke operatie scoort. U weet vanzelfsprekend wat de ontwikkelingen van uw belangrijkste KPI’s zijn. Maar hoe u presteert ten opzichte van andere (vergelijkbare) logistieke bedrijven is ook een interessante graadmeter.
Waar kan ik mijn logistieke operatie verbeteren ?
En als inderdaad blijkt dat er ruimte is om te verbeteren, waar zit die ruimte dan? En hoe pak ik dat aan? Zodanig dat niet alles na een paar maanden weer terug is bij de oude situatie. Kortom: hoe zorgt u voor een blijvende prestatie-verbetering?
Hoe kon Gronelma Groothandel BV veel meer orders verwerken ?
Dagelijks ruim 5000 orderregels moeten naar 5500, terwijl het magazijn al behoorlijk vol is. En externe fysieke uitbreiding was niet meer mogelijk. En de 100 logistieke medewerkers doen al elke dag hun best om de huidige workload te verwerken. Lees hoe Gronelma dit heeft aangepakt en bepaal met deze informatie voor uw eigen situatie het antwoord op de vraag “hoe scoort mijn logistieke operatie” want in dit document van Gronelma zijn onder andere algemene logistieke prestatie-normen opgenomen.