koffie voor de verandering

Koffie voor de verandering

Leestijd: < 1 minuut

Er moet iets veranderen binnen uw logistieke organisatie. Dus een korte speech of een memo op het prikbord en het is geregeld. Want iedereen zegt netjes ‚ja’….. En toch verandert er niets of te weinig.

Communicatie is te vaak 1-richtingsverkeer. Luisteren en in gesprek gaan zijn lastig en communiceren kost tijd. Dit zijn de veel gehoorde argumenten. Onderzoek van Logistiek.nl geeft aan dat logistiek managers meer willen weten hoe ze beter kunnen communiceren. Tijdens één van de workshops van de Masterclass Veranderkunde in de Logistiek op 23 oktober 2014 laten wij aan de hand van een praktisch model zien,  hoe u effectief en efficiënt communiceert zodanig dat de verandering wel plaatsvindt.

Koffie voor de verandering

Vandaag was ik bij een logistiek bedrijf en zag ik een koffiemachine. En dat was geen gewone, want er zat een prachtig TV-scherm in. Hierop was het nieuws te zien van NU.nl en ook bedrijfsgerichte informatie. Een prachtige vorm van narrow-casting.

Het prikbord met zijn gedateerde memo’s heeft vermoedelijk zijn langste tijd gehad. Het communiceren van de voortgang van een verandertraject of KPI’s is nu wel heel eenvoudig geworden. En laat duidelijk zijn het persoonlijke contact moet hierdoor niet verdwijnen.

 

Veranderkunde in de Logistiek

 

Leave a Reply